De Tripp Trapp is jarig!

Wie kent hem niet: de wereldberoemde Tripp Trapp? Het is exact 40 jaar geleden dat de ergonomische stoel die met het kind meegroeit door het Noorse familiebedrijf Stokkewerd geïntroduceerd. Stokke viert  deze mijlpaal met een verjaardagseditie. De jubileumuitgave van de Tripp Trapp van geolied beukenhout is een perfecte weergave van het model dat vier decennia geleden ter wereld kwam.

Baby’s, tieners en volwassenen: hele generaties hebben op de Tripp Trapp van Stokke gezeten. In 1972 zag ontwerper Peter Opsvik zijn zoon tijdens het avondeten op een ‘volwassen’ stoel ongemakkelijk heen en neer wiebelen. Hij kreeg een ingeving: waarom ontwerp ik niet een stoel die met het kind meegroeit waardoor het bij elk avondeten kan aanschuiven? De Tripp Trapp was geboren.

Een echte design-klassieker

Het idee was briljant, de vertaalslag van tekentafel naar productie verliep vlot en het totale concept bleek al snel een groot succes. In de afgelopen veertig jaar is de Tripp Trapp meer dan acht miljoen keer over de toonbank gegaan en hebben vele fabrikanten het tijdloze model als voorbeeld genomen. Met zijn typische zeventigerjaren stijl is de Tripp Trapp een echte design-klassieker geworden en is de stoel in de loop der jaren vanuit optisch oogpunt nauwelijks veranderd. Alleen het aantal beschikbare kleuren is door de jaren heen uitgebreid.

Verjaardag editie

De jubileumuitgave van de Tripp Trapp is gebaseerd op de Tripp Trapp van het eerste uur in geolied beuken. De matte teint brengt de natuurlijke schoonheid van de houtstructuur mooi naar voren, en de olie-afwerking beschermt de stoel van invloeden van buitenaf. De jubileumuitgave van de kinderstoel draagt uiteraard de handtekening van de designer: de naam van Peter Opsvik wordt op de bodem van de stoel ingebrand waarmee de stoel zich automatisch tot de gelimiteerde jubileumoplage mag rekenen. De metalen elementen in mat chroom harmoniseren mooi met de houtstructuur van de ‘jarige’ stoel. De jubileumeditie van de Tripp Trapp van Stokke is in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar en heeft een geadviseerde verkoopprijs van € 259,-.


Speciale Tripp Trapp-wedstrijd

Meer dan 8 miljoen Tripp Trapp-stoelen in kinder- en woonkamers, op kleuterscholen, in restaurants en hotels: meer dan acht miljoen verhalen van de afgelopen veertig jaar die generaties over de beroemde stoel kunnen vertellen en nog meer foto’s die deze verhalen ondersteunen. In het kader van de verjaardag van de Tripp Trapp verzamelt Stokke deze foto’s tot het einde van het jaar om zo een selectie van de mooiste herinneringen samen te stellen. Op www.tripptrapp40.com kunnen internationale Stokke-fans tot 31 december hun favoriete foto met de Trapp Trapp uploaden. De mooiste afbeelding per maand wint daarbij een Apple iPad. De winnaar ontvangt een Apple iMac en een plekje in de rijke Tripp Trapp-geschiedenis voor de mooiste afbeelding met de cult-stoel.

 

 

 




Semmie, duurzaam beleggen voor iedereen!

Laten we eerlijk zijn beleggen is maar voor een paar mensen weggelegd – de handelaar met goede connecties of de zakenman met geld in overvloed. Een wereld voor mensen met marktkennis, maar niet voor mensen zoals jij en ik. 
Semmie is een onafhankelijk, digitaal platform dat investeren voor iedereen mogelijk wil maken. Een transparante, laagdrempelige service voor young professionals, jonge ouders en grootouders. Mensen die graag willen investeren in hun eigen toekomst en die van hun (klein)kinderen, maar niet over de marktkennis beschikken en geen grote risico’s willen lopen. Semmie bestaat speciaal voor hen.

Wonderfeel...

Van vrijdag 22 t/m zondag 24 juli heeft op landgoed Schaep en Burgh in ’s-Graveland bij Hilversum de tweede editie plaats van Wonderfeel. Op het classical music festival kan jong en oud hartje zomer, midden in de natuur genieten van zo’n honderd concerten van 250 topmusici, documentaires, lezingen, een kinderprogramma, heerlijk eten en drinken en meer. Het hele programma staat op de website www.wonderfeel.nl.

Autostadt in Wolfsburg: activiteiten voor het hele gezin!

Het hart van menig stoer jongetje en meisje gaat harder kloppen bij de ingang van het thema- en pretpark Autostadt. Na ongeveer 4 uur rijden (vanaf Utrecht) vind je in het 28 hectare grote park heel veel mooie auto´s, van Audi tot Porsche en van Lamborghini tot Volkswagen. Maar in Autostadt is nog veel meer te beleven...

Es war einmal...200 jaar Duitse sagen

... een tijd, waarin lelijke kikkers in mooie prinsen veranderden en een geheimzinnige speelman een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Hamelen achterliet. Deze rattenvanger kwam naar Hamelen om de rattenplaag te bestrijden. De bevolking prees hem en beloofde een betaling. Hij lokte de ratten met een fluit en liet ze verdrinken in de Wezer. Omdat het stadsbestuur weigerde te betalen, keerde hij terug toen de inwoners in de kerk zaten, speelde fluit en lokte 130 kinderen mee, die allen verdwenen.



Pin Point Parents | Velperweg 80 | 6824 HL Arnhem