De Tripp Trapp is jarig!

Wie kent hem niet: de wereldberoemde Tripp Trapp? Het is exact 40 jaar geleden dat de ergonomische stoel die met het kind meegroeit door het Noorse familiebedrijf Stokkewerd geïntroduceerd. Stokke viert  deze mijlpaal met een verjaardagseditie. De jubileumuitgave van de Tripp Trapp van geolied beukenhout is een perfecte weergave van het model dat vier decennia geleden ter wereld kwam.

Baby’s, tieners en volwassenen: hele generaties hebben op de Tripp Trapp van Stokke gezeten. In 1972 zag ontwerper Peter Opsvik zijn zoon tijdens het avondeten op een ‘volwassen’ stoel ongemakkelijk heen en neer wiebelen. Hij kreeg een ingeving: waarom ontwerp ik niet een stoel die met het kind meegroeit waardoor het bij elk avondeten kan aanschuiven? De Tripp Trapp was geboren.

Een echte design-klassieker

Het idee was briljant, de vertaalslag van tekentafel naar productie verliep vlot en het totale concept bleek al snel een groot succes. In de afgelopen veertig jaar is de Tripp Trapp meer dan acht miljoen keer over de toonbank gegaan en hebben vele fabrikanten het tijdloze model als voorbeeld genomen. Met zijn typische zeventigerjaren stijl is de Tripp Trapp een echte design-klassieker geworden en is de stoel in de loop der jaren vanuit optisch oogpunt nauwelijks veranderd. Alleen het aantal beschikbare kleuren is door de jaren heen uitgebreid.

Verjaardag editie

De jubileumuitgave van de Tripp Trapp is gebaseerd op de Tripp Trapp van het eerste uur in geolied beuken. De matte teint brengt de natuurlijke schoonheid van de houtstructuur mooi naar voren, en de olie-afwerking beschermt de stoel van invloeden van buitenaf. De jubileumuitgave van de kinderstoel draagt uiteraard de handtekening van de designer: de naam van Peter Opsvik wordt op de bodem van de stoel ingebrand waarmee de stoel zich automatisch tot de gelimiteerde jubileumoplage mag rekenen. De metalen elementen in mat chroom harmoniseren mooi met de houtstructuur van de ‘jarige’ stoel. De jubileumeditie van de Tripp Trapp van Stokke is in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar en heeft een geadviseerde verkoopprijs van € 259,-.


Speciale Tripp Trapp-wedstrijd

Meer dan 8 miljoen Tripp Trapp-stoelen in kinder- en woonkamers, op kleuterscholen, in restaurants en hotels: meer dan acht miljoen verhalen van de afgelopen veertig jaar die generaties over de beroemde stoel kunnen vertellen en nog meer foto’s die deze verhalen ondersteunen. In het kader van de verjaardag van de Tripp Trapp verzamelt Stokke deze foto’s tot het einde van het jaar om zo een selectie van de mooiste herinneringen samen te stellen. Op www.tripptrapp40.com kunnen internationale Stokke-fans tot 31 december hun favoriete foto met de Trapp Trapp uploaden. De mooiste afbeelding per maand wint daarbij een Apple iPad. De winnaar ontvangt een Apple iMac en een plekje in de rijke Tripp Trapp-geschiedenis voor de mooiste afbeelding met de cult-stoel.

 

 

 




Josje Huisman speelt rol in Wickie, de Musical!

Vorige week maakte Studio 100 bekend dat Wickie de Viking vanaf deze zomer naar Nederland zal komen met Wickie, de Musical. Vandaag kan bekend worden gemaakt dat niemand minder dan Josje Huisman, bekend van K3, de rol van Clodovea, leidster van de IJsco chica’s, en Elza Eenoog, het liefje van Vreselijke Sven, zal vertolken!

Leren fietsen begint met een Loekie!

Al meer dan 30 jaar is Loekie het A-merk voor kinderfietsen in de maten 12 tot en met 22 inch voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar. Ieder jaar wordt de nieuwe collectie afgestemd op de huidige trends en interesses van de kinderen. Loekie zomerweken! Speciaal in de zomermaanden heeft Loekie iedere week een gaaf model in de aanbieding. Een prinsessenfiets voor jouw dochter of een stoere stuntfiets voor jouw zoon? Kijk snel op www.loekie.nl voor hoge kortingen! 

Reisvaccinaties aan huis voor het hele gezin 


Thuisvaccinatie.nl maakt het u gemakkelijk: reisvaccinaties aan huis door een gecertificeerd arts, wanneer het ú uitkomt. Ook ‘s avonds en in het weekend en in veel gevallen vergoed door uw zorgverzekeraar.

Tommies lanceert nieuwe mixverpakking met drie soorten snackgroenten

Tommies lanceerde gisteren de nieuwe mixverpakking met drie soorten snackgroenten en reikte deze uit aan Wilfred Genee. Precies tien jaar geleden introduceerde Tommies als eerste in Nederland het snacktomaatje. Moederbedrijf Greenco blijft innoveren om het snacken van groente nog aantrekkelijker te maken en draagt zo op een leuke manier bij aan een gezonder Nederland.



Pin Point Parents | Archangelkade 47 | 1013 BE Amsterdam